Sorsele

korpen

Korpen i Sorsele erbjuder:
GRATIS VECKA 40, så passa på att testa en ny aktivitet!

Cirkelträning

Datum: 28/9 kl 19:00-20:00. Bokning sker som vanligt på vår hemsida, se nedan.
Plats: 
Korpens lokal i källaren på Folkets Hus i Sorsele,
(Stationsgatan 16, 924 31 Sorsele).
Arrangör: Korpen Sorsele
Målgrupp: Allmänheten
Beskrivning: Cirkelträning bygger på att man kör olika stationer där man i korta intervaller tränar olika muskelgrupper efter sin egen nivå. Träningen kan varieras i det oändliga och bestå av såväl konditions- som styrkeövningar. Träna styrka, uthållighet och koordination på din egen nivå. Cirkelträning passar alla, såväl otränade som vältränade – var och en kan anpassa träningstakten efter sin egen förutsättning.
Hemsida: www.sorselekorpen.se
Facebook: 
Korpen Sorsele
Mail: korpen@sorsele.net
Telefon: 070-692 99 45
Ledare: Malin Fjällström

Hiit styrka

Datum: 29/9 kl.17:30-18:30
Plats: 
Korpens lokal i källaren på Folkets Hus i Sorsele,
(Stationsgatan 16, 924 31 Sorsele).
Arrangör: Korpen Sorsele
Målgrupp: Allmänheten
Beskrivning: Den hetaste träningstrenden är högintensiv intervall träning. 20-21 minuter räcker för effektiv träning och fettförbränning. Högintensivträning både tar mindre tid och ger bättre resultat, för fettförbränningen och för syreupptagningsförmågan. Men det är inga bekväma minuter….Definitionen av Hög Intensiv Intervall Träning är att du tränar på mellan 85 och 100 procent av din maxpuls, sedan kan själva träningen se olika ut, den kan innehålla både konditions- och styrkeövningar. Du bör vara träningsvan.
Hemsida: www.sorselekorpen.se
Facebook:  Korpen Sorsele
Mail: korpen@sorsele.net
Telefon: 070-692 99 45
Ledare: Gaby Keller

Latin Move

Datum: 29/9 kl.18:45-19:45
Plats: Korpens lokal i källaren på Folkets Hus i Sorsele,
(Stationsgatan 16, 924 31 Sorsele).
Arrangör: Korpen Sorsele
Målgrupp: Allmänheten
Beskrivning: Ett enkelt och roligt danspass med inslag av olika dansstilar som salsa, dancehall och street. Kom och dansa loss och känn dansglädjen med oss! Bokning som vanligt på passbokningen på vår hemsida
Hemsida: www.sorselekorpen.se
Facebook: 
Korpen Sorsele
Mail: korpen@sorsele.net
Telefon: 070-692 99 45
Ledare: Fanny Zetterberg

Core

Datum: 29/9 kl.18:45-19:45
Plats: Korpens lokal i källaren på Folkets Hus i Sorsele,
(Stationsgatan 16, 924 31 Sorsele).
Arrangör: Korpen Sorsele
Målgrupp: Allmänheten
Beskrivning: Har du ofta ont i ryggen? Sugen på bättre hållning och en tåligare kropp? Grundtanken med Core-träning är att bygga upp styrka, stabilitet och balans för att användas när vi behöver det som mest. Ryggen och magen är involverad i många tunga uppgifter i vardagen och en stark mage och rygg är därför en stor fördel för att undvika och förebygga skador. Core-träning är en typ av funktionell träning men koncentrerat på kroppens mittendel. Genom att träna mage, rygg och bäcken som är kroppens centrum för balans och rörelse kan man underlätta i positioner som utsätter kroppens mittendel. Dessutom med styrkeövningar för ben, axlar och armar. Passet passar alla!! Bokning som vanligt på passbokningen på vår hemsida

Hemsida: www.sorselekorpen.se
Facebook: 
Korpen Sorsele
Mail: korpen@sorsele.net
Telefon: 070-692 99 45
Ledare: Sara Grundström

Styrketrampet

Datum: 1/10 kl.16:30-17:30
Plats: Korpens lokal i källaren på Folkets Hus i Sorsele,
(Stationsgatan 16, 924 31 Sorsele).
Arrangör: Korpen Sorsele
Målgrupp: Allmänheten
Beskrivning: Konditionsträning på cykel och styrketräning i olika stationer varvas i 6 minuters intervaller i totalt en timme. Det är helt upp till var och en hur jobbigt och tungt det blir! Passet passar både otränade och vältränade. OBS!! Detta är inte ett spinningpass!! Bokning som vanligt på passbokningen på vår hemsida
Hemsida: www.sorselekorpen.se
Facebook: 
Korpen Sorsele
Mail: korpen@sorsele.net
Telefon: 070-692 99 45
Ledare: Sara Grundström

TRX

Datum: 1/10 kl. 19:00-20:00
Plats: Korpens lokal i källaren på Folkets Hus i Sorsele,
(Stationsgatan 16, 924 31 Sorsele).
Arrangör: Korpen Sorsele
Målgrupp: Allmänheten
Beskrivning: TRX träning innebär att man använder den egna kroppstyngden som vikt. Enkelt och snabbt fäster man det portabla TRX-bandet och sedan kan man säkert utföra hundratals övningar som bygger rörlighet, styrka, balans, flexibilitet, stabilitet och förebygger skador. Du är i kontroll över hur mycket du vill utmana dig själv på varje övning eftersom du enkelt kan justera din kroppsställning för att lägga till eller minska motståndet. TRX träning ger en snabb och effektiv träning för hela kroppen. Den hjälper till att bygga stark och stabil bål (core), den ökar din muskelmassa samt förbättrar din muskeluthållighet.  Alla kan använda TRX, från nybörjare till elit. Bokning som vanligt på passbokningen på vår hemsida
Hemsida: www.sorselekorpen.se
Facebook: 
Korpen Sorsele
Mail: korpen@sorsele.net
Telefon: 070-692 99 45
Ledare: Eva Linda Grensman

Lättgympa

Datum: 30/9 kl. 17:00-18:00
Plats: Korpens lokal i källaren på Folkets Hus i Sorsele,
(Stationsgatan 16, 924 31 Sorsele).
Arrangör: Korpen Sorsele
Målgrupp: Allmänheten
Beskrivning: Lätt kondition tränas med mycket rörelseglädje! Enkla steg och rörelser förbättrar smidighet och rörlighet till härlig musik. Passet har inga hopp eller spring. Vi avslutar med skön stretch. Drop-in pass = Ingen bokning krävs, bara att komma dit och vara med!
Hemsida: www.sorselekorpen.se
Facebook: 
Korpen Sorsele
Mail: korpen@sorsele.net
Telefon: 070-692 99 45
Ledare: Etty Karlsson

Vattengympa

Datum: 1/10 kl. 19:00-20:00
Plats: Badhuset som ligger vid Vindelälvsskolans Idrottshall,
(Skolgatan 20, 924 32 Sorsele).
Arrangör: Korpen Sorsele
Målgrupp: Allmänheten
Beskrivning: Vattengympa är en motionsform som verkligen passar alla. Med sina mjuka rörelser är den skonsam mot hela kroppen. Samtidigt gör vattnets motstånd att rörelserna kan blir riktigt jobbiga. I vattengympan är det lätt att träna utifrån sin egen takt och nivå.
Drop-in pass = Ingen bokning krävs, bara att komma dit och vara med!
Hemsida: www.sorselekorpen.se
Facebook: 
Korpen Sorsele
Mail: korpen@sorsele.net
Telefon: 070-692 99 45
Ledare: Etty Karlsson

Hiit morgonpass

Datum: 2/10 kl. 05:50-06:40
Plats: Korpens lokal i källaren på Folkets Hus i Sorsele,
(Stationsgatan 16, 924 31 Sorsele).
Arrangör: Korpen Sorsele
Målgrupp: Allmänheten
Beskrivning: Den hetaste träningstrenden är Hög Intensiv Intervall Träning – HIIT. 20-21 minuter räcker för effektiv träning och fettförbränning. Högintensivträning tar både mindre tid och ger bättre resultat, för fettförbränningen och för syreupptagningsförmågan. Men det är inga beväma minuter…. Definitionen av högintensiv träning är att du tränar på mellan 85 och 100 procent av din maxpuls, sedan kan själva träningen se olika ut, den kan innehålla både konditions- och styrkeövningar. Du bör vara träningsvan. Bokning sker som vanligt på passbokningen på vår hemsida
Hemsida: www.sorselekorpen.se
Facebook: 
Korpen Sorsele
Mail: korpen@sorsele.net
Telefon: 070-692 99 45
Ledare: Gaby Keller

Lördag Flex

Datum: 3/10 kl. 09:00-10:00
Plats: Korpens lokal i källaren på Folkets Hus i Sorsele,
(Stationsgatan 16, 924 31 Sorsele).
Arrangör: Korpen Sorsele
Målgrupp: Allmänheten
Beskrivning: En inspirerande och motiverande gruppträningsklass. Passet är en variation mellan HIIT och TRX för att få bästa möjliga konditionsträning. För extra träningsupplevelse och ökat resultat. Träningen bygger på att du under 30 minuter alternerar korta och ruggigt tuffa intervaller med perioder av aktiv vila. Syftet med intervallupplägget är att träna och öka den aeroba kapaciteten, konditionen. Bokning sker som vanligt på passbokningen på vår hemsida
Hemsida: www.sorselekorpen.se
Facebook:  Korpen Sorsele
Mail: korpen@sorsele.net
Telefon: 070-692 99 45
Ledare: Gaby Keller

Spin 40 & styrka

Datum: 4/10 kl. kl.18:00-19:00
Plats: Korpens lokal i källaren på Folkets Hus i Sorsele,
(Stationsgatan 16, 924 31 Sorsele).
Arrangör: Korpen Sorsele
Målgrupp: Allmänheten
Beskrivning: Själva spinningen (att cykla) går till så att du följer instruktörens anvisningar genom hela passet. Det är lätt – man både ser och hör instruktören hela tiden. Nivån på träningen blir en blandning av instruktörens och deltagarnas nivåer. Den träningsform som används mest i spinning är intervallträning där man varvar perioder av fullt ös med perioder då man trampar lite lugnare. Spinningpass på 40 minuter. Efter stretch av benen körs styrketräning för övre delen av kroppen. Bokning sker som vanligt på passbokningen på vår hemsida
Hemsida: www.sorselekorpen.se
Facebook: 
Korpen Sorsele
Mail: korpen@sorsele.net
Telefon: 070-692 99 45
Ledare: Gaby Keller eller Sara Grundström

Boll Mix, 4:an till 6:an

Datum: 4/10 kl. kl.19:00-20:00
Plats: Idrottshallen nere vid Vindelälvsskolan,
(Skolgatan 20, 924 32 Sorsele).
Arrangör: Korpen Sorsele
Målgrupp: Allmänheten
Beskrivning: Ett pass där vi varvar mellan olika sporter och vi kommer bland annat att spela volleyboll, pingis och frisbee. Vi kommer alltså köra en sport i några veckor där vi lär oss grunder i olika tekniker, vi lär oss samarbeta med varandra och jobba som ett lag. Vårt fokus ligger då på en sport i taget.

Bokning sker som vanligt på passbokningen på vår hemsida.
Hemsida: www.sorselekorpen.se
Facebook: 
Korpen Sorsele
Mail: korpen@sorsele.net
Telefon: 070-692 99 45
Ledare: Fanny Zetterberg

Boll Mix, 7:an & uppåt

Datum: 4/10 kl. kl.19:00-20:00
Plats: Idrottshallen nere vid Vindelälvsskolan,
(Skolgatan 20, 924 32 Sorsele).
Arrangör: Korpen Sorsele
Målgrupp: Allmänheten
Beskrivning: Ett pass där vi varvar mellan olika sporter och vi kommer bland annat att spela volleyboll, pingis och frisbee. Vi kommer alltså köra en sport i några veckor där vi lär oss grunder i olika tekniker, vi lär oss samarbeta med varandra och jobba som ett lag. Vårt fokus ligger då på en sport i taget.  Bokning sker som vanligt på passbokningen på vår hemsida
Hemsida: www.sorselekorpen.se
Facebook: 
Korpen Sorsele
Mail: korpen@sorsele.net
Telefon: 070-692 99 45
Ledare: Fanny Zetterberg

Cirkelträning 7:an-9:an

Datum: 4/10 kl. kl.10:00-11:00
Plats: Korpens lokal i källaren på Folkets Hus i Sorsele
Arrangör: Korpen Sorsele
Målgrupp: Allmänheten
Beskrivning:
GRATIS VECKA 40 – passa på att testa en ny aktivitet! Listan på fördelar med regelbunden fysisk aktivitet, motion eller idrott för barn och ungdomar kan göras lång. Några av de mest avgörande effekterna av träning är: *stärkt självförtroende *bättre koncentrationsförmåga *ökad inlärningsförmåga *bättre kondition och mindre risk för belastningsskador Cirkelträningsövningar inriktar sig till att träna hela kroppen och är en träning som kombinerar både styrka (styrketräning), kondition (pulsövningar) och rörlighet. Bokning sker som vanligt på passbokningen på vår hemsida.
Hemsida: www.sorselekorpen.se 
Facebook:  
Korpen Sorsele
Mail: korpen@sorsele.net
Telefon: 070-692 99 45
Ledare: Elsa Öhrnell & Bianca Holmlund